mandag 26. september 2011

Randsfjorden 26/9-2011 en dag jeg ikke glemmer...

Reiste utpå fjorden 11.30, det var nordavind og oppgoldsvær. hadde skikkelig trua, det gikk ikke lang tid før 3 sneller gikk i kor!! aldri opplevd maken, fikk inn to av fiskene 2 ørret 1,7kg merket RF, og en finneklipt 600g, som fikk friheten tilbake, kjørte noen min, og neste gikk på nok en uner mål ca 500g.
en halv time etter slo neste klype ut, da var det større ørret som det var fart i!! 4740gram 71,5cm.
ble 8 ørret fra 500g-4740g på ca 3 timer.

ca kl 14.30, blåste det skikkelig opp og jeg tenkte krysse fjorden og snu båten sørover igjen. men dette gikk ikke pga vinden, enden på visa ble at planerboard krysset hverandre og alt ble bare kaos...3 av senene gikk i proppelen, og motoren stoppet. pga bølgene som kom, klarte jeg ikke komme til bak i båten da bølgene slo opp i båten. auset vann på harde livet!

kjetil grymyr skulle komme å hjelpe meg, men han stresset såpass at han klarte falle på vei ut i båten og måtte reise på legevakta og sy hånden sin 4 sting.

jeg bestemte meg for å ringe brannvesenet, dem satte båt på vannet og kom ca 1time senere. dem tauet meg til land. det var godt å komme på land igjen da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar